Akárcsak Aronofskynak, Christopher Nolannek is volt egy úgymond "próba-filmje". Ráadásul pont ugyanabban az évben, mint az előbb említett rendezőnek. Sőt, ha már a párhuzamoknál tartunk Nolan Followingja is fekete-fehér volt, és az első nagyobb filmje, amivel befutott, szintén 2000-ben került bemutatásra. Nolan filmje tényleg olyan, mintha Aronofskyét látnánk. A rendező stílus jegyeit hordja magában, árad belőle a "Nolan-hangulat" és nagyon sok későbbi film elemei megtalálhatók benne.
A Following egy krimi, de nem az egyszerűbbik fajtából. Nolan, mint minden filmjében több idősíkon át vezeti a nézőt és mutatja be a történetet, ami telis-tele van fordulatokkal, akárcsak a Tökéletes Trükk. A főszereplő, egy író, akinek furcsa szokása, hogy valakit kiválaszt a tömegből és elkezdi követni. A karakter személyisége, rendkívül hasonlít a Mementoban látott főhősre, sőt a filmnek az atmoszférája és "zenéje" is emlékeztet Nolan 2000-es művére. A történetben tulajdonképpen három szereplő van, akik nagyon fontosak és körülöttük alakul a történet, amiben bizony mindenki tartogat egy kis titkot, bár a színészek nem éppen a legjobbak és a kamerák sem lehetnek A kategóriások, a filmet nem ezért fogjuk kedvelni. A főszereplő mellett van itt egy betörő, akit Cobbnak hívnak, akárcsak az Eredet főszereplőjét és észrevételei igencsak hasonlítanak a névrokon-karakterére, és ezek az észrevételek adnak a filmnek egy új teret, ami miatt még érdekesebb és még többrétűbb az egész és egy egyedi krimis vonalat ad a sztorinak(Sherlock Holmes-szerű észrevételek). A harmadik szereplő egy nő, aki bizony románcba keveredik a főhőssel és hozzáköthető egy jelenet, ami majdnem minden részletét tekintve visszaköszön a Mementoban. Aki ismeri Nolan munkásságát és filmjeit, nagyokat fog mosolyogni ezeken a kezdetleges elemeken, amiket Nolan később részletesebben kidolgoz.
A Following egy csavaros történet, nem éppen jó színészekkel és kamerakezeléssel, de ezt éppen a történet miatt el lehet nézni. A film tele van olyan elemekkel, amik tükrözik Nolan életművét és személyiségét és látszik, hogy Nolan már akkor is egy zseni volt, már akkor is meg tudta kavarni a történetet és már akkor kitalálta későbbi filmjeinek alapjait. Bár a film eleje túl gyors és néhány párbeszéd logikátlan, a film egészében jól el letttek találva a párbeszédek(főleg a Cobbal folytatottak) és a történet ritmusa. Bár nem a legjobb film ,azért látszik a próbálkozás és a későbbiek ismeretében látszik az is, hogy Nolan bizony profi. Nézzétek meg a filmet és legközelebb mikor kiléptek az utcára, nézzetek körül, hátha követ titeket valaki.
10/7